Якісну, цілющу воду - лубенцям

ПЕРШІ КРОКИ

Здається, про підприємство «Лубни-водоканал» у пресі й на мітингах сказано стільки, що кожному мешканцю міста відомі найдрібніші деталі розвитку подій. Багато сказано й про те, як нині, після всіх штормів і реорганізацій, воно працює. Але окремі люди продовжують здіймати колотнечу.

Гірше чи таки краще нині налагоджено виробничий процес у КП «Лубни-водоканал» і яка психологічна атмосфера серед праців­ни­ків?

Конкретні факти свідчать, що вибраний його колек­тивом шлях подолання фінансової і психологічної кризи пра­вильний і вже дає позитивні результати. Цей шлях насамперед бачив перед собою новий начальник Микола Куліченко, взявшись вдихнути енер­гію у підприємство, яке, здавалося б, вже майже склало крила. Ко­лишній військовий, він вбачає джерелом успіхів, насамперед, по­рядок, чіткість, відповідальність, прозорість дій. Почав свою роботу Микола Миколайович з мінімізації штату, зменшився, відповідно, й фонд зарплати. Раніше працювали 287 осіб, нині – 241, на зарплату ви­трачали в середньому за місяць 698 тис. грн., тепер – 435 тисяч.

Чи можна було обійтися без цього болючого для кількох де­сятків осіб кроку?! В ситуації, коли підприємство опинилося на межі повного краху, - не можна.

Завдяки цьому, першому, крокові з’явилися обігові кошти. За послуги, які КП «Лубни-водоканал» надає з постачання води під­приємствам, установам і населенню, воно реально отримує в середньому 1,2-1,3 млн. грн. за місяць. З них треба за електро­енергію заплатити близько 400 тис. грн., значні суми складають податки і відрахування в Пенсійний фонд, а також закупівля пального, заробітна плата. Однак певна сума все-таки залишається, яку можна вкласти у виробництво.

Коли Микола Миколайович ознайомив членів колективу зі своєю програмою і наголосив, що ефективність їхньої праці з часом зросте,  а це дасть можливість навіть виділити певні кошти на премії, вони зустріли це запевнення насторожено. Як і керівників, котрі до ньо­го бралися за кермо підприємства та багато обіцяли, його на­звали «казкарем». Розповідає, мовляв, «казки». Але вже по завер­шенню першого місяця роботи (новостворене підприємство почало працювати з 1 травня), переконалися, що намічена програма - не «казка», а реальність. Це засвідчили конкретні успіхи – підприємство розрахувалося за спожиту у травні електроенергію, сплатило податки і нарахування у Пенсійний фонд, і люди одержали зарплату. Виста­чило грошей і на пальне, і на виконання деяких ремонтних робіт.

ВИПРОБУВАННЯ АВАРІЄЮ

Це, звичайно, не означає, що всі труднощі подолані. Попереду – дуже багато роботи, яка повинна закласти фундамент пере­творенню енергозатратного підприємства з застарілою матеріально-технічною базою на сучасне, з мінімальним використанням енерго­ресурсів.  

У своїх діях адміністрація КП «Лубни-водоканал» на чолі з Миколою Куліченком спирається на раду трудового колективу і раду підприємства, до яких увійшли представники всіх виробничих підрозділів. У кінці кожного робочого дня проводиться нарада, на якій іде мова про те, як виконано намічений на день план роботи, і визначаються найнеобхідніші завдання на наступний. Якщо по котромусь з підрозділів щось не вийшло, аналізуються причини і відразу ж вживаються заходи для їх ліквідації.

З радою трудового колективу укладено колективний договір, адміністрація взяла на себе серйозні зобов’язання і докладає всіх зусиль, щоб їх виконати. При цьому забезпечується прозорість фінансової діяльності. Така організація праці дала можливість успішно витримати перше випробування. Коли вийшов з ладу кана­лізаційний колектор на вул. Л. Толстого, наслідки цієї серйозної ава­рії були ліквідовані за 10 днів, хоча дехто пророкував, що роботи тут вистачить на всі три місяці. Організовували ремонт колектора головний інженер Іван Васильняк, начальник очисних споруд Сергій Крюк, старші майстри Євген Мчедлешвілі, Віктор Коркота, а виконували – слюсарі Іван Кушнір, Іван Кіян, Григорій Гаврик, Володимир Васільєв, Дмитро Савченко, Олексій Калайтан, Михайло Кузьмич, машиністи екскаватора Юрій Гринь, Сергій Артюх, машиніст насосних установок Володимир Кириленко, водій Олександр Спірідонов. Керівникам і всім працюючим приємно усвідомлювати, що їм вдалося за короткий термін виконати таку важливу і складну роботу – прокласти металопластикову трубу на віддаль 102 метри. На зборах колективу всім працівникам була висловлена велика подяка, їм вручили премії. Мешканці вул. Л. Толстого навіть не від­чули, що трапилася така серйозна аварія. На ці роботи витрачено 49 тис. грн.

Аналіз показав, що за рік в середньому здійснюється 2100 виїздів на виклики мешканців міста. Щодня надходить 5-6 заявок. Найбільше від аварій терпіли мешканці вул. Маяковського, бо там часто відбувається підтоплення верхніх шарів ґрунту, а труби у воді швидко псуються. За домовленістю з мешканцями було проведено заміну непридатних труб довжиною 926 метрів на пластикові. Голова вуличного комітету попрацювала з мешканцями так, що вони згодилися закупити нові труби, а підприємство взяло на себе забезпечення технікою і виконання робіт. Тут працювали тривалий час – 1,5 місяця, завдяки чому мешканцям вулиці забезпечене на­дійне постачання води.

 Позитивні зміни в організації виробничого процесу відчу­ваються відразу, тільки-но ступиш на територію КП «Лубни-водо­канал». В адмінприміщенні і ремонтних майстернях виконуються ре­монтні роботи – старі рами вікон замінюють металопластиковими конструкціями. Для цієї мети виділено 59,7 тис. грн. Робиться це з метою зекономити тепло взимку. Розпочали ремонт покрівель на будівлях водозабірних майданчиків і каналізаційно-насосної станції. Для цього закуплено 1490 м2 якісного руберойду, на що витрачено 18,6 тис. грн. Робота  виконується власними силами.

Великі проблеми новоствореному підприємству перейшли у спадок в експлуатації очисних споруд. У зв’язку з порушеннями тех­но­логії очищення стоків обладнання працює неефективно. До­велося кликати на допомогу спеціалістів з Києва. Укладено договір на виконання гідродинамічного очищення відстійників з ТОВ «Енергозберігаючі технології» на суму 270 тис. грн. З допо­мо­гою спеціальної техніки розріджується і відсмоктується нагро­маджений за багато років мул, товщина якого сягає восьми метрів. Його ви­возять на звалище. Вже виконано робіт на 90 тис. грн., які перераховано виконавцю. Ставиться завдання, щоб досягти ефек­тивного використання флюкоаліційної камери. Оскільки вона стала непридатною, то, щоб не купувати нову (а це мінімум 45 тис. грн.) на підприємстві її виготовлять самі.

ПІЛОТНИЙ ПРОЕКТ

Ентузіазму колективу додає те, що він одержує підтримку від Міністерства житлово-комунального господарства України і міської влади. На прикладі «Лубни-водоканалу» має бути показано, що підприємство з відсталого при ефективному управлінні може стати прибутковим, передовим. Це – пілотний проект міністерства. Куратор лубенців – начальник управління міністерства Микола Бригадир. Й підтримка надається не лише порадами, а й коштами.

Підприємством робляться перші кроки в реформуванні. Перша стратегічна мета – впровадження енергозберігаючих технологій, на що міністерство виділило 1,5 млн. грн. Міська влада забезпечила співфінансування, прийнявши на сесії рішення про виділення 391 тис. грн. Ці кошти спрямовані на виготовлення проектної документації. А внесок колективу – виконання робіт з демонтажу ста­рого електрообладнання. Отже, на всіх трьох водозабірних майданчиках будуть замінені електродвигуни і насоси, що дасть мож­ливість значно скоротити використання електроенергії на під­няття води з підземних горизонтів і подачу в мережі. Економічний ефект від цього передбачається не менше 1 млн. грн. на рік. Микола Куліченко надіється, що роботи розпочнуться в жовтні ц. р.

Другий етап стратегічного плану – запровадження системи централізованого постачання води. Для цього планується встановити АСУ, тобто, створити комп’ютерний центр і закільцювати водозабірні майданчики. У випадку аварії на одному з них вода в мережі надходитиме з іншого, жодних перебоїв у її постачанні споживачам не буде. На ці роботи теж міністерство обіцяє виділити кошти в сумі 4,3 млн. грн. Ця робота має бути виконана в 2011 році.

Третій етап стратегічного плану – реконструкція очисних споруд, вона у планах на майбутні роки, адже вартість її – 10-15 млн. грн.

НЕ ВСІ СПОЖИВАЧІ ПЛАТЯТЬ

Серед проблем, які потребують найшвидшого вирішення, - скорочення технологічних втрат води. Адже поки що різниця між піднятою водою з глибин 100-110 метрів і оплатою споживачами ве­лика. Щоб зменшити позапланові втрати, закривають колонки, подекуди видають ручки від колонок мешканцям, адже водою, яка не облікується, поливають городи. Значна увага надається й організації роботи абонентського відділу. Адже населення сплачує лише 60 % нарахованих сум. Щоб скоротити неплатежі, подача води здійснюється на основі договору. При порушенні від квартир і будинків воду відключають. На деяких підприємствах вдавались до хитрощів, то це вже припинено.

Вирішується ще одне важливе завдання: щоб не працювати «з коліс», створюються запаси матеріалів і механізмів. Закуплено електродвигуни, невдовзі буде придбано два електронасоси. На випадок поломок буде чим замінити.

На засіданні ради підприємства вирішено просити міську раду на­дати дозвіл внести належну суму нарахувань у Пенсійний фонд за працівників колишнього комунального підприємства, щоб ми­нулий рік повністю увійшов у страховий стаж роботи кожного з них. Таке рішення сесія вже прийняла.

Минуло лише три місяці роботи новоствореного підприємства, але вже помітні позитивні наслідки проведеного реформування. Начальник Микола Куліченко нині не видається членам колективу «каз­карем». Адже намічене поступово втілюється в життя. А здій­снюється все це завдяки підтримці міського голови Василя Коряка, йо­го першого заступника Миколи Іващенка, заступника Тетяни Кадученко, голови постійної депутатської комісії Юрія Палиги, всіх депутатів.

Любов ЩЕРБАНЬ,

начальник відділу комунального господарства міськвиконкому.

Головна

НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ

Наші ЗМІ

Наші друзі

You are here: Головна

Наша адреса: вул. Ярослава Мудрого, 33, м. Лубни, Полтавська обл., Україна, 37500,  e-mail: mvk@lubnyrada.gov.ua